Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać:
- doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
- wymianę na nowy, jeżeli naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
-zwrotu zapłaconej ceny
Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
No wiec tak :
Teoretycznie sprzedawca moze cie zwodzic faktem iz moze on naprawiac(wymieniac sprzet na nowy ) ile razy chce. Jednak jezeli tak jak w twoim wypadku zdarza sie to bardzo czesto to mozesz odstapic od umowy. Problem w tym ze wada na ktora sie powolasz musi byc istotna .
Wiec jezeli jedynym problemem teraz jest uruchamianie kompa ( wiem ze tak byc nie powinno ) to sprzedawca moze stwierdzic ze jest to wada nieistotna i wtedy od umowy nie odstapi ( mozesz sie domagac zwrotow poniesionych kosztow, wymiany na nowy lub opuszczenia ceny. )
Wiec jezeli sa jeszcze jakies inne wady zwiazane z uzytkowaniem mobo. przedstaw je sprzedawcy powiedz mu ze nie mozesz normalnie krozystac z kompa ze juz ja wymieniales i na podstawie przepisow o NIEZGODNOŚĆI TOWARU Z UMOWĄ SPRZEDAŻY powiedz ze chcesz odstapic od umowy. Zobaczysz co ci powie.